Foglalkozások

A Vadaspark pedagógiai munkájának egyik fontos része a foglalkozások tartása óvodai és iskolai csoportoknak. A szakképzett állatkerti pedagógusok, vagyis zoopedagógusok által tartott órák témakínálata illeszkedik a tananyaghoz. Sőt, a foglalkozások élményszerűsége, az állatkert egyedi hangulata révén nagy mértékben segíti az ismeretek befogadását. A foglalkozásokon – a gyermekek életkorának megfelelő módon – nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre, a helyes viselkedés és értékrend kialakítására.

A gyermekek életkora szerinti témaajánlataink:
Óvodásoknak
Alsó tagozatosoknak
Felső tagozatosoknak
Középiskolásoknak

A foglalkozások 30/45 percig tartanak, melyet a Vadaspark zoopedagógusa vezet. Kérjük, hogy legalább 1 héttel előre egyeztessenek a témáról és az időpontról, hiszen egyes időszakokban a nagyfokú érdeklődés miatt magunknak is pontosan be kell osztanunk a vadasparki órarendet. Jelentkezni online is lehet! A jelentkezés akkor válik véglegessé, amikor e-mailben visszajelzünk!

Az áraink itt olvashatók.

Témaajánlat óvodásoknak (kb. 30 perc)

 

Ébredő természet
Tavasz a Vadasparkban: színek, hangok, illatok. Mire készülnek tavasszal az állatok? Állatnyomok gyűjtése. Természet- és környezetvédelem: mit tehetünk értük?

Őszi készülődés a természetben
Az időjárás jellemzőinek összegyűjtése, a természet színei, öltözködés változása- ,,állati” viseletek, szabadban áttelelők. Játékos hang- és színgyűjtés, kincsvadászat (toll, szőr, köpet, csont, agancs, „kígyóing”) az őszi erdő rejtekében. Természet- és környezetvédelem: nem oda való- élőhelyvédelem.

Hol laknak az állatok télen?
Költöző és téli álmot alvó állatok. Állandó és nálunk telelő állatok játékos megismerése. Téli madáretetés, megfigyelés. Természet- és környezetvédelem: mit tehetünk értük?

Amikor a frakk a nyerő!
A pápaszemes pingvinek megfigyelése, mozgásuk utánzása, kültakarójuk, élőhelyük. Természet- és környezetvédelem: mit tehetünk értük?

Állati jó barátok
Házi kedvencek – az otthoni állattartás legegyszerűbb szabályainak megismerése. „Szeretet-iskola”: hogyan bánjunk az állatokkal? Hüllősimogatás. Felelős állattartás alapjai.

Afrikai szafari
A gepárdok, zsiráfok és zebrák játékos megfigyelése, „zsiráftorna”, élőhelyvédelem..

Ugrálj, szaladj, mássz!
Különböző mozgású állatokat figyelünk meg, megbeszéljük, miért előnyös az adott mozgásforma számukra és megpróbáljuk utánozni is őket. Élőhelyvédelem fontossága.

Elefánt-les
Az ázsiai elefántok jellegzetes testrészei és néhány érdekes viselkedésformájuk megfigyelése. Elefánt-etetés. Játék.

„Nemszeretem” állatok
Terráriumi foglalkozás kígyók, ízeltlábúak és egyéb állatfajok elfogadása érdekében. Ismerjük meg alaposabban a hüllőket! Állatkerti kincsek szemügyre vétele, kígyó és csótánysimogatás – természetesen önkéntes alapon. Felelős állattartás alapjai.

Lássuk a medvét!
Tél és tavasz összehasonlítása, népi hagyományok – medve-monda. Megfigyeljük a barna medvék főbb jellegzetességeit, megbeszéljük táplálkozási szokásaikat. Megválaszoljuk a kérdést: alszanak-e téli álmot? Megismerjük a világ medvéit. Mondókákat mondunk és mackós játékokat játszunk! Természet- és környezetvédelem: mit tehetünk értük? Élőhelyvédelem.

Költözünk? Költözünk!
Gólya-les a Vadasparkban. Miért költöznek a gólyák? A fehér gólya tulajdonságainak megfigyelése, fészkelési szokások, természetvédelem: mit tehetünk értük, a magasfeszültségű vezetékek veszélyei.

Barátaink a tanyán
Tanyasi állatok tulajdonságainak megfigyelése, állatcsaládok tagjainak felismerése, felelős állattartás alapjai.

Gombakaland avagy mi fán terem a gomba?
Zenés, verses foglalkozás a gombák tulajdonságairól. Állat, növény, gomba: miről ismerjük fel? A gombagyűjtés szabályai: ehető, nem ehető, mérgező gombák.

Mókus-móka
A mókus megfigyelése, táplálékszerzés a természetben, mókus tulajdonságainak megfigyelése, mentsétek meg a mókust! -játék.

 

 

 

Témaajánlat az általános iskola alsó tagozatos tanulói számára (kb. 45 perc)

 

Ébredő természet
Növények és állatok megfigyelése tavasszal.

Erdei csodaország- a hazai erdők életközösségei
A lombos erdő talaj-, avar-, cserje- és lombkoronaszintje, növény-és állatvilágának megismerése.

Afrikai szafari
A gepárdok, csupasz turkálók, zsiráfok és zebrák megfigyelése.

Kedvenceink körében
Kedvenc állat otthoni tartásának megismerése. „Lakberendező tanfolyam gyerekeknek”. Hüllősimogatás.

Szőrös, tollas, pikkelyes
Emlősök, madarak, hüllők kültakaró, és jellegzetes testtájak alapján való csoportosítása.

„Nemszeretem” állatok
Terráriumi foglalkozás kígyók, ízeltlábúak és egyéb állatfajok elfogadása érdekében. Ismerjük meg alaposabban a hüllőket! Állatkerti kincsek szemügyre vétele, kígyó és csótánysimogatás – természetesen önkéntes alapon…

Nézzük, hallgassuk, szagoljuk, tapintsuk!
Játékos oktatótermi foglalkozás, amely során összehasonlítjuk az állatok és az emberek érzékszerveit.  Tájékozódj, mint egy denevér! Illatfelismerés és tapogatózás.

Dél-Amerika – állati furcsaságok
Farkas sörénnyel, teve púp nélkül, madár, ahol a kakas kotlik. Miért nyúl a mara – avagy mégsem? Köpnek-e a lámák?

Elefánt-les
Az ázsiai elefántok jellegzetes testrészei és néhány érdekes viselkedésformájuk megfigyelése. Elefánt-etetés. Játék.

Lássuk a medvét!
Megfigyeljük a barna medvék főbb jellegzetességeit, megbeszéljük táplálkozási szokásaikat. Megválaszoljuk a kérdést: alszanak-e téli álmot? Megismerjük a világ medvéit.

Élet a tanyán
Ismerkedés a tanyán élő állatokkal, kicsinyeikkel. Őshonos háziállatok.

Gombakaland
A gombák megfigyelése, ismerkedés a gombák országával.

Hol laknak az állatok télen?
Költöző és téli álmot alvó állatok. Állandó és nálunk telelő állatok játékos megismerése, téli madáretetés.

Költözünk? Költözünk!
Foglalkozás az ősz és a madarak témakörében.

Őszi készülődés a természetben
Az időjárás jellemzőinek összegyűjtése, a természet színei, ,,állati” viseletek, szabadban áttelelők.

Értsd meg őket!
Játékos foglalkozás az állati kommunikációról.

 

 

Témaajánlat az általános iskola  felső tagozatos tanulói számára (kb. 45 perc)

 

Legek a madárvilágban
Melyik madár repül a legmagasabbra? Miben rekorderek a struccok? Mekkora távolságot tesz meg a sarki csér? Sok hasonló érdekes kérdést válaszolunk meg, miközben szárnyfesztávolságot mérünk, tollakat és tojásokat hasonlítunk össze, és megnézzük, vajon előjön-e rejtekéből a Föld legveszélyesebb madara?

Hazai erdők állatai
Dámszarvas, európai mókus, barna medve, szakállas bagoly, hiúz, szürke farkas megfigyelése: testfelépítés, életmódjukhoz való alkalmazkodás – szakmai vezetés.

„Így neveld a sárkányodat” – kedvtelésből tartott állatok
Kedvenc állat otthoni tartásának megismerése. „Lakberendező tanfolyam gyerekeknek”. Hüllősimogatás.

Szavannák növényevői és ragadozói
Gepárdok, zsiráfok, zebrák, afrikai keselyűk, hiénák és oroszlánok megismerése, lehetőség szerint zsiráfok és szurikáták etetése.

Pampa lakók – állati furcsaságok
Farkas sörénnyel, teve púp nélkül, madár, ahol a kakas kotlik. Miért nyúl a mara – avagy mégsem? Köpnek-e a lámák?

Az esőerdő állatai
Amazonas állatai: karmosmajmok, íbiszek, pókmajmok, tapírok, vendégízületesek, arák és jaguárok – szakmai vezetés.

„Nemszeretem” állatok
Terráriumi foglalkozás kígyók, ízeltlábúak és egyéb állatfajok elfogadása érdekében. Ismerjük meg alaposabban a hüllőket! Állatkerti kincsek szemügyre vétele, kígyó és csótánysimogatás – természetesen önkéntes alapon…

Turistából bűnelkövető? – CITES
A veszélyeztetett állatok kereskedelmére vonatkozó szabályok ismertetése, elkobzott állatokból készült használati és dísztárgyak bemutatása, mire kell figyelni állatok vásárlásánál, microchip leolvasás görög teknősről.

Elefánt-les
Az ázsiai elefántok jellegzetes testrészei és néhány érdekes viselkedésformájuk megfigyelése. Elefánt-etetés.

Fűben-fában orvosság
Gyakrabban előforduló hazai gyógynövények felismerése, hatása, felhasználási módjai.

Zöld szemmel..
… a fenntartható fejlődésről.

Gombavilág
Ami különlegessé teszi a gombákat és megkülönbözteti minden más élőlénytől.

Állatok a tanyán
Háziállataink testfelépítése, életmódja, őshonos állataink.

Értsd meg őket!
Játékos foglalkozás az állati kommunikációról.

Témaajánlat középiskolásoknak (kb. 45 perc)

 

Miről szól az állatkert?
az állatkertek története, szerepe, feladatai, fajmentő tenyészprogramok – előadással és egy kis sétával

„Így neveld a sárkányodat” – kedvtelésből tartott állatok
Kedvenc állat otthoni tartásának megismerése, megfelelő feltételek biztosítása példákon keresztül. Hüllősimogatás.

Turistából bűnelkövető? – CITES
A veszélyeztetett állatok kereskedelmére vonatkozó szabályok ismertetése, elkobzott állatokból készült használati és dísztárgyak bemutatása, mire kell figyelni állatok vásárlásánál, microchip leolvasás görög teknősön.

Biomok I.: a trópusi égövi füves puszta (szavanna) elsődleges és másodlagos fogyasztói
Képzeletbeli utazás Afrikába: a trópusi égövi füves puszta (szavanna) ökológiai jellemzőinek feltárása, az ott élő elsődleges fogyasztók (csupasz turkálók, Böhm-zebrák, Rotschild-zsiráfok, törpe vízilovak) interaktív megtekintése, víziló vagy zsiráfetetés. Másodlagos fogyasztók, csúcsragadozók (gepárdok, fehér oroszlánok és foltos hiénák) interaktív megtekintése, lehetőség szerint hiénaetetés

Biomok II.: a trópusi esőerdő élővilága
Amazonas állatai: karmosmajmok, íbiszek, pókmajmok, tapírok, vendégízületesek, arák és jaguárok – szakmai vezetés..

„Nemszeretem” állatok
Terráriumi foglalkozás kígyók, ízeltlábúak és egyéb állatfajok elfogadása érdekében. Ismerjük meg alaposabban a hüllőket! Állatkerti kincsek szemügyre vétele, kígyó és csótánysimogatás – természetesen önkéntes alapon.

Elefánt-les
Az ázsiai elefántok jellegzetes testrészei és néhány érdekes viselkedésformájuk megfigyelése. Elefánt-etetés.

Zöld szemmel..
…a fenntartható fejlődésről. Hogyan alkalmazkodjunk a jelenlegi környezeti-társadalmi változásokhoz? A tudatos vásárlók, a tudatos polgár szerepe.

Gombavilág
Ami különlegessé teszi a gombákat… Reducens, producens, konzumens. A gombagyűjtés szabályai.

Fűben-fában orvosság
Gyakrabban előforduló hazai gyógynövények felismerése, hatása, felhasználási módjai.

Értsd meg őket!
Játékos foglalkozás az állati kommunikációról: akusztikus, vizuális, kémiai és elektromos…