Hagyományt kívánunk teremteni azzal, hogy a pedagógusnapot követő vasárnap tartott vakációindító rendezvényünkre kedvezménnyel és extra programokkal várjuk az óvodákban és iskolákban dolgozó pedagógusokat. Csak annyit kértünk tőlük, hogy a jelentkezéshez töltsenek ki egy kérdőívet, amely révén megismerhetjük a véleményüket az oktatási programunkról, foglalkozásainkról. Összesen 236 válasz érkezett, közülük sokan el is jöttek a vasárnapi programunkra, ahol – bízunk benne – kikapcsolódtak, jól érezték magukat.
Miért is fontos számunkra ez a kérdőív? A modern állatkertészet legfőbb feladatai közé nemcsak a rekreáció, a tartalmas szórakoztatás, hanem kiemelten a természetvédelem és az oktatás tartozik. Ezt az elvet vallja a Szegedi Vadaspark is, ezért biztosítjuk az iskolai és óvodai csoportok számára a foglalkozásainkat, illetve minden látogatónknak a Zoo Típusú Találkozások állatbemutató programjainkat, amelyekről a honlapunkon (zooszeged.hu) a Zoosuli menüpont alatt olvashat. Itt akár online is tudnak foglalkozásra jelentkezni (de kérjük legalább 1 héttel a tervezett látogatás előtt – a foglaltsági naptár segít az időpont kiválasztásában).
Az első diagram azt mutatja, hogy mennyire elégedettek a tanárok a foglalkozásainkkal. Örömmel tapasztaltuk, hogy a kérdőívet kitöltő tanárok közel fele (47,5%) már részt vett a foglalkozásaink valamelyikén, sőt, annak még jobban, hogy akik részt vettek (112 kitöltő), azoknak a 84,8%-a ötös „osztályzatot” adott nekünk (négyest 12,5%, hármast 2,7% adott). Olyan nem volt, aki egyest vagy kettest adott volna (a világoskék szín jelzik azokat, akik nem vettek részt még foglalkozáson – 52,5%).
Arra is rákérdeztünk, mit szeretnének, ha változtatnánk a foglalkozásainkban. Azok közül, akik már részt vettek ilyenen (101 kitöltő), közel fele nem változtatna, annyira elégedett volt (45,6%), többen javasolták a bővebb témaválasztékot (33,7%), olcsóbb foglalkozásárat (23,8%) és nagyobb élményszerűséget (22,8%). Természetesen, ezeket a kívánalmakat figyelembe vesszük az új foglalkozások tervezése során.
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy mi befolyásolja a pedagógusokat abban, hogy milyen célpontot választanak a kirándulások tervezésekor. A gyerekek érdeklődése volt az első helyezett, ami nem meglepő, de sajnos az sem, hogy közel ugyanennyire fontos szempont a belépő ára is, illetve a kedvezmények mértéke és a közlekedés ára is számottevő tényező.
Az utolsó kérdés arra vonatozott, hogy a pedagógusok hol tájékozódnak leginkább a kirándulások, programok tervezése során. Ez azért is fontos számunkra, mert fontosnak tartjuk, hogy minél bővebb tájékoztatást tudjunk adni a foglalkozásainkról, az oktatást érintő újdonságainkról. Mint a diagramon is látszik, a közösségi oldalak, illetve a látnivalók, intézmények honlapjai kiemelt fontosságúak, ahogy a kollégák tapasztalatai is, érdekes módon inkább, mint a saját tapasztalatok. A hagyományos média (rádió, tv), papíralapú kiadványok, turisztikai portálok és hírlevelek már kevésbé játszanak fontos szerepet a tervezésben.
Végezetül, még egyszer köszönjük mindazoknak, akik a kérdőív kitöltésével segítették a munkánkat, bízunk benne, hogy legközelebb még többen ki fogják próbálni az állatkerti foglalkozásokat. Idén még lesz egy ajánlatunk az érdeklődő pedagógusoknak, szeptember végén szakmai napokat szervezünk részükre. A nyár végén adunk erről tájékoztatást.